Avondlezing: Autisme en geluk

Inhoud van de lezing

Voor mensen met autisme kan het leven bij momenten bijzonder lastig zijn. Al die prikkels, onzekerheden, onvoorspelbaarheid, onduidelijk communicatie en verwarrende sociale situaties. Het is dan ook niet verrassend dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat veel mensen met autisme te kampen hebben met mentale gezondheidsproblemen, zoals depressie of angst. Kunnen mensen met autisme dan wel gelukkig worden?

Dat kan, maar dan zullen we in onze kijk naar autisme de kijker 180 graden moeten draaien en een meer positieve insteek nemen, waarbij de nadruk niet zozeer ligt op preventie en aanpak van negatieve gevoelens maar op het bevorderen van positieve gevoelens. Met andere woorden: wat zou het betekenen als we, geheel in de stijl van de positieve psychologie, in kaart zouden brengen wat mensen met autisme gelukkig maakt? En dat we werk maken van strategieën die hun nut bewezen hebben voor het vergroten van het welzijn en de levenstevredenheid van mensen. Tijdens de lezing beschrijven we een aantal strategieën die geluk en emotioneel welzijn bij mensen met een autismespectrumstoornis kunnen bevorderen. En we houden een pleidooi om te evolueren van neurodiversiteit naar neuroharmonie.

De lezing richt zich tot iedereen die wil bijdragen aan het geluk van mensen met autisme: ouders, onderwijsmensen, zorgverleners, mensen met autisme, … enz.

Praktisch:

Datum: Woensdag 14 oktober. De lezing begint om 19u30 en eindigt om 21u30. Inloop vanaf 19u00.

Plaats: Middelburg. (adres en wegbeschrijving krijg je bij de bevestiging van je inschrijving)

Prijs: 39,50 Euro (BTW inclusief)

Praktische regelingen: De lezing zal verlopen volgens de geldende Coronamaatregelen. Na inschrijving sturen we je met de bevestiging een lijst met aanpassingen die nodig zijn vanwege Corona

Omwille van de Coronamaatregelen kiezen we ervoor het aantal plaatsen beperkt te houden. Ook moet je vooraf inschrijven en betalen.

Ik schrijf me in voor de avondlezing:

Privacy Policy en inschrijvingsvoorwaarden van Autism in Context